czwartek, 26 lipca 2012

Błyskawiczne placuszki biszkoptowe





















Ostatnio po obiedzie wyjątkowo zachciało mi się czegoś słodkiego na deser. Niestety nie miałem w domu niczego co przemawiało by do mnie na tyle, żeby zaspokoić moją zachciankę. Aż nagle przypomniały mi się placuszki z ciasta biszkoptowego, jakie robiliśmy dawno temu. Są niesamowicie szybkie i dziecinnie proste do zrobienia. Świetnie sprawdzą się jako szybki deser, a nawet gdy wpadną do nas niezapowiedziani goście. Do tego nie wymagają piekarnika i można je zrobić na patelni.

Składniki (4 placuszki):
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mąki
  • 1 łyżka cukru
  • 2-3 łyżki mleka
  • 1 łyżka oleju
  • 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia
 
Przygotowanie: 
Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Na rozgrzaną, ale nie za mocno, patelnię wykładamy łyżką placuszki dowolnej wielkości. Z takiej ilości ciasta wychodzą 4 średniej wielkości placuszki. Spokojnie można zwiększyć ilość ciasta, chociaż uważam, że wtedy można dodać mniej jajek, np. 2 na potrójną porcję. 
Smażymy na suchej patelni. Na placuszkach powstają bąble powietrza, bardzo charakterystyczne, widać je na zdjęciach. To oznaka, że placki trzeba przewrócić. Podsmażamy na drugiej stronie dla koloru i możemy podawać. 
Całe przygotowanie od początku do zmycia naczyń trwa raptem 10 minut, więc jest to naprawdę błyskawiczny deser. 
Połowę placuszków zrobiłem z cynamonem, drugą połowę z rodzynkami. Można dobrać dowolne dodatki lub podać placuszki z dżemem lub bitą śmietaną i owocami. Jeśli lubimy mocno słodkie i będziemy jeść same placuszki to warto trochę zwiększyć ilość cukru.


21 komentarzy:

  1. O... jakie apetyczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. :o Znowu przepis dla mnie! Super pomysł kiedy nie ma się nic słodkiego w domu.
    PS: zrobiłam tortille wg Twojego przepisu. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super :) Bardzo się cieszę, mam nadzieje, że wyszła zjadliwa ;)

      Usuń
    2. Pyszna wyszła, troszkę za dużo pesto nałożyłam ale dało radę zjeść. :)

      Usuń
    3. To się bardzo cieszę :)

      Usuń
  4. Łudząco przypominają pancakes, ale są chyba zdecydowanie lżejsze :) Popróbuję jeszcze z innymi dodatkami. Hm... kusi mnie np. żurawina :> dałoby radę?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie podobne do pancackesów :) Myślę, że przepis bazowy zniesie wszystkie nasze dodatki ;) Kwaskowata żurawina będzie świetna :) Można dodać kawałki czekolady, jagody, maliny, albo część płynu zastąpić przecierem z owoców albo nawet dżemem :) Można poszaleć :)

      Usuń
  5. Mój Połówek uwielbia wszelkiej maści placuszki na śniadania. Gdyby jeszcze chciało mi się je smażyć..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te są ekspresowe i nawet patelni nie trzeba być, wystarczy ją przetrzeć ;)

      Usuń
  6. te rodzynki to wyglądają jak jagody ;-))

    OdpowiedzUsuń
  7. Smacznie wyglądają :) Ja oczywiście mam ochotę na cynamonowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. wieki nie robiłam, a pyszne są

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie bym zjadła takie na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. śniadanie świetne :) Lubię placuszki na śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szukałam przepisu na szybki deserek (ach te kobiece zachcianki...) i przypadkowo wpadłam na ta stronę. Zrobiłam te placuszki i muszę przyznać, że są na prawdę pyszne :) Polecam!

    Ps. I chyba zagoszczę dlużej na tym blogu w poszukiwaniu równie ciekawych przepisów :) Pozdrawiam! / Aga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i mam nadzieję, że znajdziesz dla siebie też inne ciekawe przepisy :)

      Usuń
  12. Pyszne, czekam na więcej ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Znalazłam ten przepis przypadkowo i muszę powiedzieć że wyszły przepyszne. Nie ma żadnego problemu przy ich smażeniu nie przypalają się, nie przyklejają, naprawdę wyśmienity i zarazem prosty przepis :) / Monika

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny :) Proszę podpisz się, jeśli komentujesz anonimowo :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...